ARCUB

ARCUB

Str. Lipscani nr. 84-90, Sector 3
Bucuresti

Vicontele (FNT)

Teatru Absurd

„Vicontele” de Eugene Ionesco, regizat de Slava Sambriș, este un spectacol care sfidează convențiile realității și te invită să explorezi un univers unde logica și sensul se dizolvă în absurd. În această producție găzduită de ARCUB, o coproducție a Teatrului "Luceafărul" din Chișinău, personaje enigmatice refuză orice încercare de a se conforma tiparelor, iar acțiunea se desfășoară imprevizibil, într-o perpetuă derută.

Nu este un spectacol care caută răspunsuri clare sau o interpretare convențională. Aici, absurdul nu este o excepție, ci norma. Nu vei găsi o narațiune lineară, ci un joc al paradoxurilor, în care o lume se destramă și renaște simultan. În loc de sens, vei descoperi o realitate în care „fiecare cuvânt e o contradicție”, iar umorul subtil te va ghida printr-o experiență teatrală de neuitat.

„Vicontele” te provoacă să privești haosul dintr-o nouă perspectivă, să îți iei o pauză de la ordinea rațională și să te lași purtat de fluxul imprevizibil al teatrului. Dacă îți dorești certitudini, acest spectacol nu este pentru tine. Dar dacă ești în căutarea unei lumi unde imposibilul este jucat cu libertate totală, te invităm să pășești în universul „Vicontele” și să te bucuri de o experiență teatrală unică.

Vicontele

Teatru Absurd

„Vicontele” de Eugene Ionesco, regizat de Slava Sambriș, este un spectacol care sfidează convențiile realității și te invită să explorezi un univers unde logica și sensul se dizolvă în absurd. În această producție găzduită de ARCUB, o coproducție a Teatrului "Luceafărul" din Chișinău, personaje enigmatice refuză orice încercare de a se conforma tiparelor, iar acțiunea se desfășoară imprevizibil, într-o perpetuă derută.

Nu este un spectacol care caută răspunsuri clare sau o interpretare convențională. Aici, absurdul nu este o excepție, ci norma. Nu vei găsi o narațiune lineară, ci un joc al paradoxurilor, în care o lume se destramă și renaște simultan. În loc de sens, vei descoperi o realitate în care „fiecare cuvânt e o contradicție”, iar umorul subtil te va ghida printr-o experiență teatrală de neuitat.

„Vicontele” te provoacă să privești haosul dintr-o nouă perspectivă, să îți iei o pauză de la ordinea rațională și să te lași purtat de fluxul imprevizibil al teatrului. Dacă îți dorești certitudini, acest spectacol nu este pentru tine. Dar dacă ești în căutarea unei lumi unde imposibilul este jucat cu libertate totală, te invităm să pășești în universul „Vicontele” și să te bucuri de o experiență teatrală unică.

1946 - spectacol de teatru documentar

Teatru documentar

„1946” – un spectacol despre lecțiile neînvățate ale trecutului, la ARCUB

Ce putem învăța din trecut? Poate să recunoaștem eșecurile și greșelile unei națiuni, să înțelegem rănile lăsate de acestea și, mai ales, să învățăm cum să le depășim. „1946” este un spectacol documentar emoționant, care ne provoacă să privim în urmă și să învățăm din traumele care încă ne definesc.

Producție a Teatrului „Luceafărul” din Chișinău și regizat de Slava Sambriș, spectacolul se bazează pe „Cartea Foametei” de Larisa Turea, o lucrare care adună mărturii tulburătoare despre foametea din anii 1946-1947, o perioadă de coșmar istoric despre care puțini știu. Dincolo de date și evenimente, „1946” adresează întrebări dureroase despre cum am reușit să trăim cu aceste traume colective și să le transmitem din generație în generație, ca o verigă perpetuă a fricii și umilinței.

Spectacolul își propune să scoată la lumină o pagină uitată din istoria noastră, dând voce celor care au suferit, dar care au fost șterși din cărțile oficiale ale istoriei. Prin mărturii din volumul „Cartea Foametei” și interviuri realizate de echipa Teatrului „Luceafărul”, „1946” explorează nu doar acea perioadă tragică, ci și impactul acesteia asupra prezentului nostru.

Privind în trecut, dorim să înțelegem cum acea tragedie ne-a marcat și să învățăm cum să nu repetăm aceleași greșeli. „1946” este un apel la conștientizarea trecutului nostru, la reconcilierea cu el și la învățătura de a trăi în armonie, fără a ignora suferințele minorităților naționale care au trăit în acest spațiu complicat.

Un spectacol necesar, care ne provoacă să ne privim în oglindă, să învățăm din istorie și să privim spre un viitor mai echitabil.

Spectacol realizat cu sprijinul Ambasadei SUA din Republica Moldova și Ministerul Culturii al Republicii Moldova.

Be.Loved

Dramă

Montarea inspirată de romanul „Beloved”, al scriitoarei americane Toni Morrison, câștigătoare a unui Premiu Pulitzer și a Premiului Nobel pentru Literatură, se bazează pe o poveste emoționantă, prin intermediul căreia publicul are posibilitatea de a explora teme precum iubirea, demnitatea, libertatea, speranța și bucuria de a trăi.

O întâmplare tragică schimbă liniștea căminului în care o mamă, o sclavă fugară, care și-a salvat copiii, încearcă să o ia de la început cu cei rămași în viață, alături de bunica acestora. Însă liniștea așteptată nu va veni până când spiritul răzbunător care-i bântuie casa nu-și va găsi pacea. Sethe nu este o femeie obișnuită, este proscrisa pe care comunitatea în care trăiește o judecă și o izolează pentru o faptă din trecutul său, cutremurătoare, care a șocat, dar a și schimbat lumea. Cine o va salva? Cine o va scoate din întunericul în care trăiește? E ușor să fii bun cu cei buni, dar cine va fi reuși să o iubească pe Sethe?

„BE.LOVED adună împreună actori talentați, cu care împărtășesc aceleași valori, oameni în a căror forță creatoare și integritate cred. I-am invitat să creăm împreună acest spectacol pentru că am trăit alături de ei revelații personale, importante pentru viața mea. E o poveste pe care dorim să o împărtășim fiecărui spectator care va păși pragul ARCUB, cu speranța că va ieși din sală transformat și îmbogățit spiritual, așa cum ni s-a întâmplat nouă.” (Mariana Cămărășan, regizoare)

Bazinul de nord

Dramă, Thriller Psihologic

„Bazinul de nord”, de Rajiv Joseph vorbește despre corectitudinea politică, moralitate, despre moștenirea nefastă a sinuciderii adolescenților și despre vină. Textul abordează teme legate de rasă, religie și bogăție, împletite într-o țesătură dramatică ce demască nebănuita corupție. Ideea de vină, cu reverberațiile ei sociale și psihologice, este intens analizată pe măsură ce intriga se derulează în această dramă psihologică, unde directorul adjunct al unui liceu american de cartier și un elev de origină arabă se angajează într-un joc tensionat de-a șoarecele și pisica, declanșându-se o confruntare, care poate avea un final imprevizibil și consecințe periculoase.

Mai mult

Primăria Deschisă, ediția a V-a @Noaptea Europeană a Muzeelor 2025

Străzi deschise - București Ediția 2025

Transformarea meseriilor culturale 2024 Alexandru Mâzgăreanu, unul dintre cei mai apreciați și premiați regizori ai generației sale, aduce în lumina reflectoarelor un spectacol ce promite să cucerească publicul prin subtilitatea interpretărilor și explorarea temelor profunde. În aceeași notă, actorii Șerban Pavlu și Vlad Lință, propun o interpretare captivantă și emoționantă a personajelor, invitându-vă la o reprezentație teatrală ce îmbină virtuozitatea creatorilor săi cu subiecte relevante pentru societatea contemporană.

„Dramatismul întregului spectacol este impecabil dozat, scenele sunt construite printr-un cumul atât de firesc gradat, încât publicul urmărește reprezentația de aproape două ore, fără pauză, cu răsuflarea tăiată. Cei doi actori au roluri complexe, adevărate partituri, pe care le abordează cu multă abilitate și cu o permanentă atenție la fiecare scenă, potențându-se neîncetat reciproc. (…) Bazinul de nord este un spectacol de înaltă clasă, care are trei ingrediente esențiale: un text dramatic impecabil scris, alert și inteligent, o propunere regizorală captivantă, provocatoare, cu valențe cultural-educative și o interpretare memorabilă a doi actori minunați, bine aleși”. Maria-Gabriela Constantin, Liternet.ro.

Cineva are sa vina

Dramă Psihologică

3.0 (1)

O dramă psihologică scrisă de Jon Fosse, autorul norvegian nominalizat la Premiul Nobel pentru Literatură, spectacolul „Cineva are să vină”, în regia lui Chris Simion-Mercurian, şi îi aduce pe scenă pe Ofelia Popii, actriţa distinsă de trei ori cu Premiul UNITER, şi pe Ciprian Scurtea, actor al Teatrului Naţional Radu Stanca din Sibiu.

Scris în anii ’92-’93, textul dramatic „Cineva are să vină” (Nokon kjem til å komme) spune povestea a doi oameni care se mută singuri într-o casă pe plajă, departe de agitația cotidiană, un cuplu care se îndepărtează de lume cu dorința de a se regăsi și de a-și consolida relația. Însă, odată ajunși acolo, lucrurile iau o întorsătură neșteptată. Ea, măcinată de teamă și presimțiri și El, prins între iubire și gelozie, își testează încrederea, încearcă din răsputeri să comunice și să redevină autentici. Singuri. Impreună. Spectacolul mizează pe mister și suspans, în căutarea esențelor. Un teatru al tăcerilor, o poveste despre (ne) comunicare.

„Cineva are să vină să locuiască în casa aceea, Cineva are să vină fără să știm când, cineva are să vină diluându-ne, cineva are să vină ca să fim ceea ce suntem, nu ceea ce părem. Cineva are să vină…ca o oglindă, ca o adiere, ca o umbră, ca o rază de lumină, ca o ușă labirint, fără sa știm de ce și până când.” (Chris Simion-Mercurian, regizoarea spectacolului)

Regina noptii

Comedie Nostalgică, Meditație Scenică

Făcând parte din programul său de teatru popular și încheind o trilogie inspirată din propria sa biografie, textul și spectacolul Letei Popescu recreează cu nostalgie, umor (uneori hâtru, uneori caustic), cu emoție, dar și autoironie, atmosfera satului românesc. Este o întoarcere în copilăria autoarei, în același timp o resimțim ca pe o întoarcere în copilăria fiecăruia dintre noi, oriunde ar fi fost ea trăită, prin puternica încărcătură de adevăr uman pe care spectacolul îl conține și care, în profunzimea sa, transcende timpul și locul.

Mai mult

Primăria Deschisă, ediția a V-a @Noaptea Europeană a Muzeelor 2025

Străzi deschise - București Ediția 2025

Transformarea meseriilor culturale 2024 Leta Popescu nu este însă singură, ci este acompaniată în demersul său artistic de o trupă care „se aruncă” în spectacol, cu plăcere de joc și dorință de performanță. În cadrul Festivalului Național de Comedie Galați 2024, actrița Oana Mogoș a primit Premiul pentru cea mai bună actriță în rol principal, pentru întruchiparea personajului Valeria din spectacol. Alături de ea, Radu-Andrei Horghidan și Răzvan Klop au câștigat Premiul pentru Cel mai bun cuplu comic, pentru rolurile fraților Doru și Călin. Spectacolul „Regina nopții” are, totodată, patru nominalizări la Premiile UNITER 2025: Premiul pentru Cea mai bună actriță în rol principal (Oana Mogoș), Premiul pentru Cel mai bun spectacol, Premiul pentru Cel mai bun text dramatic românesc montat în premieră absolută și Premiul pentru Cea mai bună muzică originală și sound design (Csaba Boros).

„Am scris «Regina nopții» cu gândul la locul copilăriei mele, iar actorii au propus texte și povești cu gândul la atmosfera satului tradițional în care au crescut. În acest spectacol celebrăm lumea de la țara ducând mai departe câteva povești de iubire și o criticăm atunci când tradiția nu e mereu cea mai bună opțiune de viață. Un spectacol la care s-a lucrat cu bucurie și cu o lacrima in colțul ochiului. Pe ambele le dăruim spectatorului care a copilărit sau nu la țară.” (Leta Popescu)

A Girl’s Story / Povestea unei fete

Monolog, Teatru Contemporan, Spectacol Confesiune

Spectacolul are la bază romanul autobiografic prin care Annie Ernaux, laureată a Premiului Nobel pentru Literatură (2022), își revizitează trecutul. Spectacolul spune povestea tinerei Annie care, aflată vârsta adolescenței, trece printr-o primă experiență de dragoste care o aruncă în brațele abuzului fizic și emoțional și care îi va amprenta pentru toată viața corpul și sufletul. Deși Annie își amintește această perioadă ca pe o perioadă euforică, marcată de petreceri și libertate, abuzurile lasă urme adânci asupra corpului ei: ani la rând, suferă de dereglări menstruale și tulburări alimentare. Abia mult mai târziu, prin scrierea “Poveștii”, Ernaux recunoaște aceste evenimente ca experiențe de violență sexuală și verbală.

Mai mult

Primăria Deschisă, ediția a V-a @Noaptea Europeană a Muzeelor 2025

Străzi deschise - București Ediția 2025

Transformarea meseriilor culturale 2024 “Povestea unei fete” este căutarea propriei tinereți de către Annie Ernaux, care avea 76 de ani la momentul publicării. Scriind, ea își amintește și, în același timp, se redescoperă, dezvăluind o conexiune profundă între dorința feminină și subordonarea femeilor într-o societate patriarhală. Într-un monolog intens, regizoarea Sarah Kohm și actrița Veronika Bachfischer explorează această legătură, care doar aparent a fost depășită. Se repetă povestea lui Annie cu fiecare generație? Este posibilă o nouă formă de exprimare a dorinței feminine, eliberată de privirea masculină? “Povestea unei fete” caută un astfel de limbaj, pornind de la privirea publicului asupra corpului unei actrițe.

Spectacolul de teatru „A Girl’s Story” a mai fost prezentat în România în 2023, la Teatrul Național „Mihai Eminescu” din Timișoara, în contextul programului Timișoara 2023 – Capitală Europeană a Culturii.

Reminiscencia

Eseu Documentar Biografic, Teatru Hibrid

5.0 (1)

În spectacolul său confesiune, „Reminiscencia”, artistul Malicho Vaca Valenzuela pornește într-un periplu emoțional ce împletește istoria sa personală cu cea a orașului Santiago de Chile, momentele recente cu cicatricile adânci ale trecutului. În acest eseu documentar biografic, el creează o topografie afectivă a relației sale cu spațiul și lumea în care trăiește, uneori un spațiu comun, însă perceput diferit prin singularitatea pașilor fiecăruia dintre noi, ce se vor pierde și ei apoi în istoria timpului. La final, versurile melodiei trupei Los Panchos. „Sin ti… es inútil vivir…”, cântate de bunica lui Malicho, rămân suspendate în urma noastră… Fără dragoste, fără cel de lângă tine, tot acest periplu al vieții noastre își pierde sensul.

Mai mult

Primăria Deschisă, ediția a V-a @Noaptea Europeană a Muzeelor 2025

Străzi deschise - București Ediția 2025

Transformarea meseriilor culturale 2024 „Reminiscencia” a fost prezentat în peste 25 de festivaluri internaționale, printre care Festivalul de Teatru de la Avignon 2024 (Franța), Festival TransAmériques – FTA (Canada), Grec Festival (Spania), Festival Internacional de Buenos Aires (FIBA) (Argentina), Noorderzon Festival of Performing Arts & Society (Țările de Jos), Volts Encuentro Internacional de Artes Performativas de Porto (Portugalia), GAM Centro Cultural Gabriela Mistral (Chile), The Theatre Time (Marea Britanie), Segal Center Film Festival on Theatre & Performance (New York), Temporada Alta (Peru), Fiesta Escénica de Quito (Ecuador).

„În timpul restricțiilor din pandemie (…) cu toții aveam nevoie să recâștigăm un sentiment de apropiere, o formă de umanitate. Cu toții eram însetați de povești și căldură, asemenea acelor adunări în jurul focului de tabără: într-un fel, «Reminiscencia» a facilitat această conexiune intimă. În esență, este o piesă foarte simplă: un om care vorbește despre revoluția din Chile și despre bunicii săi. Întrebările mici se dovedesc adesea a fi mai mari decât ne imaginăm: memoria unui bunic, căutarea identității, atașamentul față de un loc… Prin «Reminiscencia» îi invităm pe spectatori să oprească goana nebună a timpului și să-și asculte glasul interior, chiar și pentru un moment.” (Malicho Vaca Valenzuela)

Iti place ce citesti?

Urmareste-ne pe Facebook pentru a fi la curent cu cele mai noi recenzii si noutati din lumea teatrului!

Cauta spectacole de teatru...

Autentificare cu


sau
Autentificați-vă folosind Cheia de Acces

Nu ai inca un cont?

Inregistrare cu


sau

Ai deja un cont?

Ai uitat parola?

Introdu adresa ta de email pentru a primi un link de resetare a parolei

sau, intoarce-te la